lørdag 30. april 2011

Jenterommet kommer seg...

Nå jobber vi på. Målet er at rommet hennes skal bli ferdig, og godt lufta ut til bursdagen hennes i slutten av mai. Da trenger vi desperat rommet til overnattingsgjester, som kommer den helga. Men det blir fint. Det blir innebygde skap i kneveggen. Der skulle vi egentlig hatt ikea dører foran, men når vi tok de av i stad for å male inni fant vi ut at noen lister og en "gardin" vil blir MYE finere. Jeg skriver vi fant ut. Jeg har sett det lenge, men mannen var liksom litt fastkjørt i de dørene. Hjalp å ta de av litt. Jeg har fått strukturmalt pipa(det vil si den er malt med pensel, men med strukturmaling pga litt ymse pusseresultater), malt inni skapene og grunna listene rundt. Vi har i utgangspunktet kjøpt ferdig malte lister, men noen steder hadde vi glemt så vi hadde ikke malte lister til å ha der. Så da må noe males. Så da tror jeg de ferdig malte får et strøk ekstra de og slik at strukturen blir lik. Også trengs det litt akryl hist og pist også. Så da blir det supert. Fargen på veggen er Skagen har jeg funnet ut her for jeg trodde det var sand og det stemmer ikke ser jeg av fargekartet til Jotun fargekart. Og taket er hvitmalt panel. Vurderer sterkt om alle listene blir kritthvite og, for jeg syns det ser penest ut rett og slett.
Møblene ble shoppa tidligere i uka. Håper på litt påfyll av slikt til bursdagen, men vi får sjå hva som skjer.

Håper alle har en knallhelg. Nå skal jeg vispe sammen ei ostekake før leggetid. Snuppa er hos tante på overnatting, så vi kan sove lenge i morgen.

2 kommentarer:

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Blir spennende å se bilder da :)
Også flink som har vasket vinduer!!! Det har ikke jeg...får ta det når bøndene rundt vegga er ferdig på jordet :)
Lekestua er litt over 5 kvadrat :)
Fikk meg bord og 2 stoler på loppis i dag! Male male ;)

Klem Anette

Lissie sa...

Tipper det blir godt når rommet er helt ferdig. Kos deg med god og lang soving i morgen! :)
Og ha fortsatt god helg!