søndag 28. november 2010

1.søndag i advent

Nå har jeg tatt en runde i blogglandia og titta på alle fine adventsstaker. Nydelig alle sammen. her er min mann(og jeg egentlig) ganske så skeptiske til masse granbar o.l. inntil lys, så her ble det en enklere variant. Men fin ble den syns jeg selv ihvertfall.

Snuppa fikk være med å tenne lys i dag og vi leste verset

Så tenner vi et lys i kveld,
vi tenner det for glede

Det står og skinner for seg selv,
og oss som er tilstede

Så tenner vi et lys i kveld,
vi tenner det for glede


Så koselig. Skal gjøre det til en tradisjon at hun får tenne tror jeg. Så spiste vi frokost.
 
Planen i dag var å gå i fakkeltog og se julegrantenning på Blaker Skanse, men siden det blåste snøstorm ute har vi holdt oss inne, pynta, lagd kake og kosa oss.
 
 

 Her er det noen bilder av noe av den andre adventspynten min.  
 Min aller første alpefiol.
Stolt av meg selv, for sviblene ble kjøpt for 1,5 uke siden.
 Har satt de kaldt og da har de ikke blomstra enda.
 Tulipanene fra forrige helg.
De havner nok i søpla snart, men syns de skal få stå så lenge de "lever".


Nå skal jeg finne igjen sofaen. Kanskje en film i kveld!!



4 kommentarer:

eventyrLise sa...

Jeg har heller ikke granbar i år. I fjor hadde jeg, men da lå de i "etasjen" under lysene, så jeg følte det var litt tryggere. Men de startet så fort å drysse, så i år får granbaren være ute :p

Kristine sa...

Så koselige bilder:) Er enig ang. granbaren!
De tallene på lysene var tøffe. Hvor har du kjøpt de?

Alhana sa...

Det så ut som dere hadde en koselig 1. søndag i advent, herlig :-)

Kristine sa...

http://kristineslillehobbyblogg.blogspot.com/2010/11/pakke-i-posten.html
Tusen takk:)